Sonic Arts

Η Ακαδημία

ΘΕΡΙΝΗ ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΗΧΗΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ 2024

Διεύθυνση: Θεόδωρος Λώτης (Καθηγητής – ΤΜΣ Ιονίου Πανεπιστημίου)

Επιστημονικός Υπεύθυνος: Ανδρέας Μνιέστρης (Καθηγητής  – ΤΜΣ Ιονίου Πανεπιστημίου)

 

 

ΕΠΙΣΗΜΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ ΘΕΡΙΝΗΣ ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ

 

Η Θερινή Ακαδημία Ηχητικών Τεχνών (SASA) είναι ένας διεθνής κόμβος συναντήσεων για συνθέτες, ερευνητές και φοιτητές που ενδιαφέρονται για την ηλεκτροακουστική μουσική και την τεχνολογία μουσικής, τις ηχητικές τέχνες και τα ηχητικά τοπία, τα εμβυθιστικά περιβάλλοντα ήχου, τη διαδραστική μουσική και τον αυτοσχεδιασμό.

Η Ακαδημία αποτελείται από σειρά εργαστηρίων, σεμιναρίων, διαλέξεων και ένα Μουσικό Φεστιβάλ Ηλεκτροακουστικής Μουσικής και Ηχητικών Τεχνών. Γίνεται κατά τους μήνες Μάιο, Ιούνιο ή Ιούλιο. Η Ακαδημία είναι μέρος του Προπτυχιακού και Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών στις Ηχητικές Τέχνες και Τεχνολογίες, Ηλεκτροακουστική Μουσική Σύνθεση και Μουσική Παραγωγή του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου στην Κέρκυρα, Ελλάδα.

Από το 2005, η Ακαδημία προσφέρει την ευκαιρία σε φοιτητές καθώς και σε συνθέτες, ερευνητές και εκπαιδευτικούς να εξερευνήσουν προηγμένες τεχνικές που σχετίζονται με την Ηλεκτροακουστική Μουσική και τη μουσική τεχνολογία.

Η Ακαδημία αναδεικνύει τον διεθνή της χαρακτήρα συνεργαζόμενη περιστασιακά με διεθνή φεστιβάλ, μεταξύ των οποίων το Espace du Son Festival (Βρυξέλλες), το NYCEMF (NY), το CMMAS Festival (Mexico City, Morelia) και το Echoes Around Me Festival (Βιέννη).

Τα τελευταία 20 χρόνια, μεγάλος αριθμός καλλιτεχνών έχουν διδάξει στα εργαστήρια της Ακαδημίας, μεταξύ των οποίων οι Denis Smalley, Simon Emmerson, Annette Vande Gorne, Trevor Wishart, Jonty Harrison, Curtis Roads, Andrew Bentley, Cort Lippe, Manuel Rocha Iturbide. , Karlheinz Essl, Nicholas Collins, Joel Chadabe, Esther Lamneck, Ronald Herrema, Francois Delalande, Luc Ferrari, Hildegard Westerkamp, ​​Barry Truax, Murray Schafer, Julio d’Escrivan, Stefan Schramm, David Rosenboomsch AJlessansu, Wilfried , Gregorio Jimenez, Francesco Giomi, John Richards, Leigh Landy, Rodrigo Sigal, Scott Wilson, Richard Elen, Ricardo Climent, Steven Miller, Andrei Smirnov, Martin Kaltenbrunner, Volkmar Klien, Enrique Tomas, Peter Batchelor, Brona Martin, Thomas Gorbach.

 

Η ΘΕΡΙΝΗ ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΗΧΗΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ 2024 περιλαμβάνει τα εξής εργαστήρια:

 

 

1. Ηχογράφηση Ανοιχτού Χώρου/Πεδίου

Περιγραφή: Θα καταγράψουμε και θα συλλέξουμε ηχητικό υλικό από επιλεγμένες τοποθεσίες ανοιχτού χώρου. Το ηχητικό υλικό θα χρησιμοποιηθεί για τις εργασίες των εργαστηρίων τρισδιάστατου ήχου και για την σύνθεση υβριδικών ηχοτοπίων.

Απαιτούμενα από φοιητές: Ένα ψηφιακό φορητό καταγραφικό ήχου (προαιρετικό)

Κύριοι εκπαιδευτές: Volkmar Klien, Enrique Mendoza, Martin Kaltenrbunner, Enrique Tomas, Θεόδωρος Λώτης, Φίλιππος Θεοχαρίδης

 

2. Σύνθεση Υβριδικού Ηχοτοπίου για πολυκαναλικό σύστημα ήχου.

Περιγραφή: Οι συμμετέχοντες θα μυηθούν στην έννοια του εμβυθιστικού ήχου χρησιμοποιώντας ένα πολυκαναλικό σύστημα ήχου. Θα συνθέσουν μικρά κομμάτια για το σκοπό αυτό.

Απαιτούμενα από φοιητές: φορητός υπολογιστής + ακουστικά

Κύριοι εκπαιδευτές: Martin Kaltenrbunner, Enrique Tomas.

 

3. Ηλεκτροακουστική Μουσική Δημιουργία σε Τρισδιάστατο Ήχο

Περιγραφή: Οι μαθητές θα αποκτήσουν καινοτόμες ακουστικές εμπειρίες μέσω ασκήσεων στη binaural ηχητική χωροτοποθέτηση, χρησιμοποιώντας νέες εμβυθιστικές τεχνολογίες και τις πρακτικές τους εφαρμογές στην μουσική, τον ηχητικό σχεδιασμό, την ηχητική τέχνη, τις οπτικοακουστικές εγκαταστάσεις και άλλες ηχητικές τέχνες τέχνες όπου η χρήση του χώρου προσφέρει νέα νοήματα και δυνατότητες.

Συνεδρία 1. Ακούγοντας ήχους στο χώρο.
Συνεδρία 2. Πέρα από τα στερεοφωνικά και τα συστήματα surround.
Συνεδρία 3. Ηχογράφηση (τρισδιάστατα ηχητικά πεδία και μονοφωνικά ηχητικά αντικείμενα).
Συνεδρία 4. Μοντάζ και χωροταξία ήχου.
Συνεδρία 5. Έκθεση των έργων των μαθητών.

Απαιτούμενα από φοιητές: φορητός υπολογιστής με εγκατεστημένο το Reaper + IEM plug-in suite + ακουστικά.

Κύριοι εκπαιδευτές: Enrique Mendoza.

 

4. Συλλογικές Πρακτικές στο Overtone Singing

Περιγραφή: Το Overtone Singing (ατομικό «διφωνικό» τραγούδι με εστίαση στις αρμονικές) αναφέρεται σε ένα σύνολο φωνητικών τεχνικών που κάνουν τις αρμονικές ενός θεμελιώδους ήχου σαφώς αντιληπτές. Οι μαθητές θα πειραματιστούν χρησιμοποιώντας τις δικές τους φωνές και θα ανακαλύψουν τις νέες δυνατότητες του υπερτονικού τραγουδιού στην πρακτική τους.

Απαιτούμενα από φοιητές: η φωνή τους, το στόμα τους, τα δόντια τους, η γλώσσα τους και κυρίως τα αυτιά τους.

Κύριοι εκπαιδευτές: Agnese Banti

 

 

5. Ζωντανή Παράσταση Ηλεκτροακουστικού Αυτοσχεδιασμού

Περιγραφή: LFO #14 (2024) Εργαστήριο και συναυλία ηλεκτροακουστικού αυτοσχεδιασμού. Το έργο ξεκινά από μερικές μουσικές ιδέες που συνέλαβε ο μεγάλος αυτοσχεδιαστής/μαέστρος Butch Morris, συμπεριλαμβανομένης, με πρωτότυπο τρόπο, μιας σειράς στοιχείων που προέρχονται από την ηλεκτροακουστική μουσική. Όλες αυτές οι πτυχές ενσωματώνονται σε προσωπικά και νέα δημιουργικά μονοπάτια αποκλειστικά κατά τη διάρκεια της συναυλίας, σε πραγματικό χρόνο, μέσω του αυτοσχεδιασμού. Το εργαστήριο πραγματεύεται μια μουσική που μπορεί να οριστεί ως «συλλογική έκφραση», όπου η δημιουργική αντίληψη των συμμετεχόντων συναντά τον αυθορμητισμό του αυτοσχεδιασμού, σε αναζήτηση νέων γλωσσικών μορφών. Οι δραστηριότητες του εργαστηρίου ξεκινούν από μια εισαγωγική προσέγγιση που μέσα από την εντατική οργάνωση οδηγούν σε μουσικά αποτελέσματα. Στο εργαστήριο αυτό ενθαρρύνεται η συλλογική δημιουργική εργασία και καλλιεργείται το ενδιαφέρον για τις νέες δυνατότητες της μουσικής δημιουργίας μέσω του αυτοσχεδιασμού.

Απαιτούμενα από φοιητές: Μουσικά Όργανα – Ενισχυμένα ακουστικά όργανα (οποιουδήποτε τύπου), Ενισχυμένη φωνή, Αναλογικά ηλεκτρονικά όργανα και εργαλεία (συνθεσάιζερ, ραδιόφωνο, μικρές συσκευές, μικρόφωνα επαφής κ.λπ.), Ψηφιακά ηλεκτρονικά όργανα (υπολογιστές με midi χειριστήρια, mp3 players, κ.λπ.) .

Κύριοι εκπαιδευτές: Francesco Giomi, Francesco Canavese

 

 

 

ΕΠΙΣΗΜΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ ΘΕΡΙΝΗΣ ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ