Sonic Arts

Events

Ionian University

  • Date: 11 Ιουλίου 2018
  • Time: 20:00
  • Location: Corfu, Greece
  • Venue: Ionian Academy
Μουσική από το Τμήμα Μουσικών Σπουδών, Ιόνιο Πανεπιστήμιο

Επιμέλεια: Δ. Σάββα, Θεόδωρος Λώτης

Βάσω Παπαγεωργίου – Fracture (7:00’)

Φίλιππος Θεοχαρίδης– Debris (3:14’)

Απόστολος Λουφόπουλος – Ενάλια, 12’30
Σωματική ερμηνεία και βίντεο τέχνη, βασισμένη στην ηλεκτροακουστική μουσική
Βασιλική Μάκου: Σωματική Ερμηνεία
Έλενα Γεωργιάδου: Βίντεο
Μάγδα Κανδυλιάρη: Animation
Κατερίνα Παγιατάκη: Σκηνική Επιμέλεια

Δημήτρης Σάββα – Moments of Liberty II:Falling Within (14:13’)

Γιώργος Στενός Φραντζιός – Microscopic music 2: Electric Membranes (10’)

Γιώργος Σταυρίδης – Accidentals (10’)

 


Βάσω Παπαγεωργίου – Fracture

Μία αργή διαδικασία θλάσης μιας ηχητικής κατάστασης και η δημιουργία ενός νέου ηχητικού κόσμου από τα θραύσματα του ήχου.

Η Βάσω Παπαγεωργίου είναι Φοιτήτρια του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Iονίου Πανεπιστημίου, στον τομέα της Σύνθεσης Hλεκτροακουστικής Mουσικής. Έχει συνθέσει μουσική για θέατρο. Στα άλλα ενδιαφέροντα περιλαμβάνονται η Σύνθεση Σύγχρονης Μουσικής, Επεξεργασία Βίντεο, Προγραμματισμός και Τεχνολογία Υπολογιστών.

Φίλιππος Θεοχαρίδης – Debris

Ο Φίλιππος Θεοχαρίδης sσπούδασε Ηλεκτρονική Μουσική και Ηλεκτρονικά (BSc) (Keele, UK) και Τεχνολογία Μουσικής (MA) (Newcastle-Upon-Tyne, UK) και ολοκληρώνει τη διδακτορική του διατριβή στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο. Έχει διδάξει Ηλεκτρονική Μουσική, Ηχοληψία και Διάδραση Ανθρώπου Μηχανής στη Μουσική στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας (2000-07), το Ιόνιο Πανεπιστήμιο (2007-12) το ΤΕΙ Ιονίων Νήσων (2013-σήμερα). Ως μηχανικός ήχου στη δισκογραφία και τον ζωντανό ήχο, έχει επίσης διατελέσει τεχνικός υπεύθυνος σε πολυάριθμες συναυλίες ηλεκτροακουστικής μουσικής με πολυκαναλικά συστήματα ηχητικής προβολής. Το συνθετικό και αυτοσχεδιαστικό του έργο με πυρήνα τη διαδραστική ηλεκτρονική μουσική έχει παιχτεί σε διάφορα φεστιβάλ και συνέδρια συμπεριλαμβανομένων των Ημερών Ηλεκτροακουστικής Μουσικής (2003-17), SMC (2007), Echopolis (2013), Salford Sonic Fusion Festival (2013) UK, Electric Nights (2016), Across the Great Divide, Αυτοσχεδιασμοί ανθρώπου – μηχανής, Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών (2012), di.p.art (2012), 11ο Φεστιβάλ Οπτικοακουστικών Τεχνών στο ΜΜΑ (2017). https://philippostheocharidis.wordpress.com

Απόστολος Λουφόπουλος – Ενάλια

Το έργο πραγµατεύεται τη θάλασσα και τον άνθρωπο, παραπέµποντας στο µύθο του Ποσειδώνα και της Αµφιτρίτης, της ανθρωπόµορφης θεάς της θάλασσας. Συµβολικά το έργο αναπαριστά την ανθρώπινη πορεία προς µια ανώτερη εσωτερική κατάσταση, µέσα από την ένωση µε τη φύση. Όπως και στο µύθο, έτσι και στο έργο, η θάλασσα παίρνει ανθρώπινη µορφή (βίντεο), µια θηλυκή παρουσία που προσελκύει τον άνθρωπο (ζωντανό µέρος) να ενωθεί µαζί της. Η θάλασσα µαγεύει, χορεύει, αλληλεπιδρά, γίνεται ενέργεια που οδηγεί στη µεταµόρφωση, τόσο την εσωτερική/ανθρώπινη, όσο και ως προς την αντίληψη του γήινου και υδάτινου κόσµου γύρω απο την ανθρώπινη παρουσία. Τα στάδια της µεταµόρφωσης αυτής παρουσιάζονται στα επιµέρους µέρη του έργου ηχητικά και οπτικά/κινησιολογικά, όπου ο άνθρωπος, µέσα από τη διάδραση µε τη θαλάσσια µορφή, πορεύεται προς το βυθό και επιστρέφει µεταµορφωµένος. Το έργο αποτελεί ένα ταξίδι αναζήτησης, οπτικοηχητικά, αλλά και νοηµατικά, επιχειρώντας µέσα από τους συµβολισµούς να δώσει πολλαπλά κλειδιά ερµηνείας στο καλλιτεχνικό περιεχόµενο. Κυρίαρχες έννοιες: η φύση, η ύπαρξη, η ένωση, η µεταµόρφωση, ο συντονισµός, η αρµονία, ο µύθος, η µαγεία, το ερωτικό στοιχείο, η εσωτερικοποίηση, η αναγέννηση και τέλος η υπερβατική ανθρώπινη πορεία µέσα απο την εµβίωση των παραπάνω.

O Απόστολος Λουφόπουλος σπούδασε µουσική στο Ιόνιο Πανεπιστήµιο (πτυχίο µουσικών σπουδών) και στο πανεπιστήµιο CITY του Λονδίνου (διδακτορικό στη µουσική σύνθεση). Το καλλιτεχνικό/ερευνητικό έργο του εστιάζεται στη σύνθεση ηλεκτροακουστικής µουσικής και τον ήχο της φύσης, αλλά και στη σύµµειξη πολλαπλών µουσικών υφών. Η µουσική του έχει εκτελεστεί παγκοσµίως σε γνωστές διοργανώσεις και φεστιβάλ σύγχρονης µουσικής (ICMC, Synthese, L’Espace Du Son κ.α) και έχει βραβευτεί σε παγκόσµιους διαγωνισµούς σύνθεσης, όπως Ars Electronica (Αυστρία) Bourges (Γαλλία), Noroit-Leonce Petitot (Γαλλία), Metamorphoses (Βέλγιο), SCRIME (Γαλλία), Space of Sound (Βέλγιο), Franco Evangelisti (Ιταλία), Musica Nova (Τσεχία), Δ. Δραγατάκης (Ελλάδα). Η δισκογράφηση των έργων του περιλαµβάνει συλλογές απο την INAGRM, Μusiques & Recherches, Ιόνιο Πανεπιστήµιο, CyberArts, Touch Records, και µια προσωπική έκδοση (CD-baby). Παρτιτούρες έργων του έχουν εκδοθεί από την S. Zerboni (Milano) και την Just Flutes (London). Σε ερευνητικό επίπεδο έχει συµµετάσχει σε διεθνή προγράµµατα και έργα που αφορούν την µελέτη του περιβάλλοντος (Πυθαγόρας, οπτικοακουστική οικολογία), υλοποιώντας µεταδιδακτορικές διατριβές και δηµοσιεύσεις σχετικά µε την καλλιτεχνική αξιοποίησή του. Εχει διατελέσει µέλος επιτροπών για τη διοργάνωση πανελλήνιων και διεθνών συνεδρίων και φεστιβάλ ως προς τη σύγχρονη µουσική και την τεχνολογία (ICMC, Ηµέρες Ηλεκτροακουστικής Μουσικής, συνέδριο ακουστικής οικολογίας, φεστιβάλ οπτικοακουστικών τεχνών κ.α.). Απο το 2014 διδάσκει ως επίκουρος καθηγητής στο Ιόνιο Πανεπιστήµιο, τµήµα Τεχνών Ήχου και Εικόνας. Εχει επίσης διδάξει στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων (2006-2014), και το ΤΕΙ Ηπείρου (2005). Είναι ιδρυτικό µέλος του ΕΣΣΗΜ (Ελληνικός Σύνδεσµος Συνθετών Ηλεκτροακουστικής Μουσικής) και της Ελληνικής Εταιρίας Ακουστικής Οικολογίας. Παράλληλα είναι µουσικός παραγωγός και υπεύθυνος του Studio RED (Αθήνα), υλοποιώντας ηχογραφήσεις, sampling, ενορχήστρωση και παραγωγή διαφορετικών µουσικών ειδών.

Η Βασιλική Μάκου ζει στην Κέρκυρα και δραστηριοποιείται καλλιτεχνικά στον χώρο του θεάτρου και των παραστατικών τεχνών. Από το 2011 έως σήµερα παρακολουθεί µαθήµατα υποκριτικής τέχνης και σεµινάρια στo θεατρικό εργαστήρι του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Κέρκυρας. Έχει διδαχθεί σωµατικό θέατρο «Μέθοδος Θ. Τερζόπουλου» από τον Νικηφόρο Βλάσση, σωµατικό θέατρο και χορικά από τον Γιώργο Νικόπουλο, κινητικό αυτοσχεδιασµό και σύγχρονο χορό από τη Τζίνα Γιωτάκη. Έχει συµµετάσχει σε θεατρικές παραστάσεις (κλασικό και σύγχρονο θέατρο) και σε καλλιτεχνικά δρώµενα. Είναι ενεργό µέλος (έρευνα-σκηνοθεσία) της οµάδας DOCs Theatre, η οποία συνεργάζεται µε την πειραµατική σκηνή του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ.Κέρκυρας, και μελετά τις τεχνικές του αφηγηµατικού θεάτρου και του θεάτρου ντοκουµέντο (verbatim theatre). Τον τελευταίο καιρό το ενδιαφέρον της εστιάζεται ιδιαίτερα στo σωµατικό θέατρο σε συνδυασµό µε σύγχρονα δηµιουργικά µέσα (ηλεκτροακουστική µουσική – video art), έχοντας πραγματοποιήσει παραστάσεις σε σημαντικές διοργανώσεις (Φεστιβάλ οπτικοακουστικών τεχνών 2017 – Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, ArtecityA 2017 – HELEXPO Διεθνής Έκθεση Θεσσαλονίκης, Athens Science Festival 2018 – Τεχνόπολις).

Η Έλενα Γεωργιάδου είναι από τη Θεσσαλονίκη και απόφοιτη του τµήµατος Τεχνών Ήχου και Εικόνας του Ιονίου Πανεπιστηµίου. Το 2013 ως φοιτήτρια erasmus στη Γερµανία, έκανε την πρώτη της απόπειρα να αναλάβει την οργάνωση και εκτέλεση παραγωγής διαφηµιστικής ταινίας µικρού µήκους, ενώ αργότερα, µε την επιστροφή της στην Κέρκυρα, έγινε µέλος της Creative Cut ως set photographer σε γυρίσµατα διαφηµίσεων. Η ενασχόλησή της µε τον χορό ήταν η κινητήρια δύναµη για να ασχοληθεί µε την performance και τη βίντεο τέχνη. Τελευταίο έργο της είναι το “γένους θηλυκού”, µία καταγεγραµµένη performance βασισµένη στη Μήδεια του Ευριπίδη, µε πρώτη προβολή στο 10ο Φεστιβάλ Οπτικοακουστικών Τεχνών 2016 στην Κέρκυρα. Σήµερα εργάζεται στο Κέντρο Πολιτισµού Ίδρυµα Σταύρος Νιάρχος.

Γεννηµένη στην Θεσσαλονίκη, η Μάγδα Κανδυλιάρη σπούδασε στο Τµήµα Τεχνών Ήχου και Εικόνας του Ιονίου Πανεπιστηµίου. Δουλεύει σαν ραδιοφωνική παραγωγός και ασχολείται µε τις εικαστικές τέχνες και το animation από το 2009 στο νησί της Κέρκυρας. Έχει συµµετάσχει σε οµαδικές εκθέσεις καθώς και σε δύο προσωπικές στις οποίες µελετά ποικίλες τεχνικές σχεδίουκαι πειραµατίζεται µε διαφορετικά στυλ εικονογράφησης. Με την αποφοίτησή της από το τµήµα των Τεχνών ξεκινάει την σταδιοδροµία της ως επαγγελµατίας animator συµµετέχοντας σε φεστιβάλ ανά τον κόσµο µε το µιούζικαλ animation της «Honeymoon». Ακόµα σηµαντικό βήµα για την αφετηρία της πορείας της αποτέλεσαι η συµµετοχή των έργων της στην Bienalle της Σαντορίνης, ενώ ακόµα ασχολείται µε την εικαστική επένδυση παραστάσεων, perfomances, ως προς την σκηνοθεσία και το animation.

Η Κατερίνα Παγιατάκη γεννήθηκε και µεγάλωσε στην Κέρκυρα. Το 2003 ήρθε στον Αθήνα και φοίτησε στην επαγγελµατική σχολή της Δέσποινας Γρηγοριάδου από όπου και πήρε πτυχίο το 2006. Το 2006-2007 φοίτησε στο 2ο έτος της Κ.Σ.Ο.Τ. Από το 2006 και µετά είναι εξουσιοδοτηµένη δασκάλα του συστήµατος VAGANOVA. Έχει χορέψει επαγγελµατικά τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό και έχει συνεργαστεί µε: την Νατάσσα Αβρά, την Βάσω Μπαρµπούση, τον Πέτρο Γάλλια, την Άρτεµη Ιγνατίου, την Κατερίνα Ροδίου, τον Φωκά Ευαγγελινό κ.α. Είναι ιέρεια στην Αφή της Φλόγας για τους Ολυµπιακούς Αγώνες από το 2008 µέχρι και σήµερα, ενώ από το 2013 κατέχει τον τίτλο της Εστιάδας.

Δημήτρης Σάββα – Moments of Liberty II:Falling Within

“Απο την επιφάνεια στα βάθη…”

Είμαι ευγνώμων στις χορεύτριες Madeline Shann, Tara Baker, Dawn Webster and Machi Dimitriadou Lindahi για τις εξαιρετικές τους παραστατικές εκτελέσεις οι οποίες ηχογραφήθηκαν και χρησιμοποιήθηκαν στο συγκεκριμένο έργο.

Ο Δημήτρης Σάββα γεννήθηκε το 1987 στην Κύπρο. Αποφοίτησε με άριστα από το Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου με ειδίκευση στη σύνθεση ηλεκτροακουστικής μουσικής. Το 2012 συνέχισε τις σπουδές του σε μεταπτυχιακό επίπεδο μάστερ στο Πανεπιστήμιο του Manchester και από το 2015 είναι υπότροφος και υποψήφιος διδάκτορας στο Πανεπιστήμιο του Sheffield. Τα έργα του έχουν παρουσιαστεί σε διεθνή και τοπικά φεστιβάλ ηλεκτροακουστικής μουσικής στην Κύπρο, Ελλάδα, Βέλγιο, Γερμανία, Αγγλία, Γαλλία, Ιταλία, Πορτογαλία, ΗΠΑ και Βραζιλία. Το 2012 του απονεμήθηκε  το πρώτο βραβείο στη φοιτητική κατηγορία του διεθνούς διαγωνισμού Metamorphoses 2012 με το έργο του Έρεβος και το 2014 στον ίδιο διαγωνισμό του απονεμήθηκε το βραβείο του κοινού με το έργο του Balloon Theories.

Γιώργος Στενός Φραντζιός-Microscopic music 2: Electric Membranes

Μικροσκοπική μουσική 2: Ηλεκτρικές Μεμβράνες (10’) ζωντανη μουσική παράσταση με μεγάφωνα, μικρόφωνα και αντικείμενα, για 8-καναλικό συστημα ηχείων.

Η Μικροσκοπική μουσική είναι μια σειρά έργων που βασίσονται στην εξερεύνηση “κρυμμένων” ήχων, ακουστών μόνο με τη βοήθεια συσκευών ενίσχυσης. Οι Ηλεκτρικές Μεμβράνες είναι το δεύτερο κομμάτι της σειράς μετά τα Ηλεκτρομαγνητικά Πεδία, και ερευνεί εν δυνάμει δημιουργικές προεκτάσεις του μεγαφώνου και του μικρόφωνου, χρησιμοποιώντας τα ως μουσικά όργανα.

Ηχητικός ρακοσυλέκτης, θηρευτής θορύβων, ο Γιώργος Στενός-Φραντζιός όταν δεν διεξάγει έρευνα περί της ανευρέσεως του νέου του ηχογόνου αντικείμενου, συνθέτει και παίζει μουσική για ηλεκτρονικά, ηλεκτρικά και ακουστικά μέσα. Είναι μέλος του Κέντρου Έρευνας και Διάδοσης Μουσικής Ραδιουργίας, απόφοιτος του τμήματος Τεχνών Ήχου και Εικόνας του Ιονίου Πανεπιστημίου, και φοιτητής του μεταπτυχιακού προγράμματος σύνθεσης του Πανεπιστημίου του Μάντσεστερ.

Γιώργος Σταυρίδης – Accidentals (2017)

Accidentals is a solo performance for percussion, objects and live- electronics, exploring the musical, physical and psychological aspects of accidentals. Using non traditional ways of playing, extended techniques and improvisation as sources of musical expression the piece is exploring the timbral characteristics of percussion instruments and how they can be transformed/augmented with the use of digital signal processing and sound diffusion strategies, while trying to make the technology involved transparent and emphasise to the human performative element.

Yorgos Stavridis is active as composer and performer in multiple art forms, including electroacoustic music, improvisation, sound and installation art.

He employs percussion instruments to research new sounds and explore techniques and expressions connected with technology and other art forms. Approaching musical texture and timbre as the main element for interpreting and making music, Yorgos emphasises improvisation as a source of musical expression, responding through immediate action and playfulness to the temporality and site specificity of sound and music.

He studied Instrumental and Electroacoustic composition at the Ionian University and classical percussion at Athens Conservatoire.

He is a member of Ke.Di.Mou.Ra, a collective consisting of musicians engaging in composition, sound art and improvisation.

Yorgos is based in Athens but works across borders.