Sonic Arts

Artists

Francesco Canavese

Francesco Canavese – Conservatorio di Musica Giovan Battista Martini Bologna, Italy
Πτυχιούχος Μηχανικός Ηλεκτρονικών και Τηλεπικοινωνιών (ETL) στο Πανεπιστήμιο της Φλωρεντίας. Από το 2000 ξεκίνησε μια έντονη συνεργασία με το, Κέντρο Παραγωγής, Έρευνας και Διδασκαλίας της Μουσικής, Tempo Reale στη Φλωρεντία που ιδρύθηκε από τον Luciano Berio, συνεργαζόμενος με το προσωπικό της μουσικής παραγωγής καθώς και με εθνικούς και διεθνείς συνθέτες. Το 2001 επιμελήθηκε τα ζωντανά ηλεκτρονικά του έργου επανεγγραφής του J.S.Bach του Escape Art, το οποίο συνέλαβε ο Luciano Berio και εμφανίστηκε στο Spoleto, τη Λυών, τη Χάγη και το Λονδίνο. Το 2002 εντάχθηκε στην ομάδα παραγωγής για το έργο «Il Principe Costante» (Teatro Metastasio di Prato) σε μουσική Battistelli και σκηνοθεσία Pier’Alli. Συμμετέχει επίσης στην υλοποίηση της μεγάλης ηχητικής εγκατάστασης «Tempo Libero» που σχεδιάστηκε για τα εγκαίνια του Auditorium στη Ρώμη. Το 2004 συμμετείχε στην υλοποίηση του Ofanìm, του Luciano Berio, που παίχτηκε στο θέατρο Βέρντι της Φλωρεντίας.

Το 2005 συνεργάστηκε με τους Stefano Bollani και Ugo Chiti για την υλοποίηση του «La casa immediately after the bridge». Επιπλέον, εποπτεύει την παραγωγή της Compagnia Virgilio Sieni Danza για την παράσταση «Osso», που ανέβηκε στη σεζόν του Sant’Arcangelo dei Teatri, στο Forum Neues Musikteather στη Στουτγάρδη, στη Φλωρεντία (Teatro degli Artigiagianelli) και τη σεζόν του το Vie Festival ’06 στη Μόντενα. Επίσης, μαζί με την ομάδα παραγωγής, δούλεψε με τους Uri Caine, Ralph Alessi, Jim Black και Julie Patton στην πραγματοποίηση του «Berio Project» (που εκτελέστηκε στο Φεστιβάλ Ραβέννα 2005 και συνεχίστηκε τον Νοέμβριο του 2006, στο Auditorium «Parco della Musica ” στη Ρώμη), στη Βιέννη στο Wiener Konzerthaus (το 2008), στη Φλωρεντία (Teatro della Pergola, 2009) και στο Monfalcone (Gorizia, 2010). Συμμετέχει επίσης στη δημιουργία του πρωτότυπου κομματιού “FLRFLR”/ Jim Black vs Real time που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά τον Δεκέμβριο του 2006, στον χώρο check-in του αεροδρομίου της Φλωρεντίας. Το 2007 εποπτεύθηκε την υλοποίηση και εκτέλεση δύο πρωτότυπων συνθέσεων των Lelio Camilleri και Andrea Saba στο Festiva Rai Nuova Musica. Επιμελείται επίσης την επανέναρξη και τη σκηνοθεσία του «Osso» στη Μασσαλία (Le Merlan Scène Nationale), στις Βρυξέλλες (La Biennale Charleroi-Danses) και στο Teatro Comunale στη Φεράρα. Το 2009 επιμελήθηκε τα live-electronics για την παράσταση «Esse» of Salomé με τη Sonia Bergamasco, σε παραγωγή Tempo Reale και εμφανίστηκε για πρώτη φορά στο Tempo Reale Festival ’09. Το 2010 ακολούθησε την παραγωγή της νέας εκπομπής του David Moss «The Table of Earth». Υποστηρίζει συνεχώς το Κέντρο για την πραγματοποίηση συναυλιών, παραστάσεων χορού, ηχητικών εγκαταστάσεων, εκπαιδευτικών σεμιναρίων, ηχογραφήσεων και μοντάζ στο στούντιο (συνεργαζόμενος μεταξύ των πολλών με τους Micha van Hoecke, Adriano Guarnieri, Alvise Vidolin, Fabrizio De Rossi Re, Laurie Swartz, Francois Bayle, Jonathan Faralli, Jonathan Harvey, Patrizio Barontini, Lelio Camilleri, Andrea Saba).

Το 2007, χάρη σε μια πρώτη ανάθεση του Fondazione Musicale Santa Cecilia στο Portogruaro (VE), μια μορφή – μαζί με τον Francesco Giomi- SDENG, ένα ντουέτο ζωντανών ερμηνευτών ηλεκτρονικών που αργότερα εμφανίστηκε σε πολλά φεστιβάλ, όπως το Economia3 (Σεπτέμβριος 2008, Prato) , Fosfeni 2009 (Απρίλιος 2009, Cascina PI), και στο Logos Foundation στο Βέλγιο (Οκτώβριος 2009, Γάνδη). Η πρώτη παράσταση του SDENG συμπεριλήφθηκε στο CD “MUSICA FUTURISTA 5/W Russolo” (Edizioni Mudima, 2010).

Έχει εργαστεί στη δημιουργία soundtrack για παραστάσεις και θεατρικά δοκίμια για τον Gaddo Bagnoli και το «binario16». συνεργάζεται με μια μιλανέζικη θεατρική ομάδα «Stude Monkeys» πραγματοποιώντας με τον Sebastiano Bon τη μουσική για το «Amleto» και το «Pauraedesiderio». Από το 2010 συνεργάζεται περιστασιακά με τη θεατρική εταιρεία Teatro Sotterraneo για τη μουσική ορισμένων θεατρικών παραστάσεων.

Από το 2009 έχει δουλέψει ως καθηγητής Informatics Musicale πρώτα στο Ωδείο G.B.Martini στη Μπολόνια, από το 2015 έως το 2019 στο Ωδείο του Cuneo, το 2020-21 στο Ωδείο «F. Morlacchi» της Περούτζια, ενώ από το 2021 βρίσκεται μόνιμα στο Ωδείο της Μπολόνια.